I skuggan av rampljuset

Tja. R här, igen.
Jag tänkte att jag ska få lite fart på bloggen genom att slänga iväg ytterligare ett inlägg. Det där första är ur världen och nu är det mer eller mindre bara att ösa på med egentligen vad fan jag vill. Det finns inga gränser, remember? Jag tänkte att vi ska snacka lite om det här med modebloggar som är lika populärt som att tvätta händerna efter ett toalettbesök i dagsläget, vilket faktiskt gör mig aningen mörkrädd om nätterna.

Jag menar, tänk om någon av dessa wannabeflickorna på 14 år och med blont hår skulle ligga under sängen samtidigt som jag skulle försöka sova ovanpå den. Jag skulle inte få en lugn stund och kallsvetten skulle rinna som niagarafallet nedför huden på mig.

Okej, innan jag går vidare så kanske jag ska göra klart för er alla att det inte är mode i största allmänhet som jag är emot. Nej, jag är själv väldigt mån om vad jag tar på mig om dagarna och köper inte vad som helst bara för att fylla upp garderoben. Nej, verkligen inte.

Något som stör mig dock är dessa småflickor i rampljusets skuggor bakom Blondinbella, Shopaholicbloggen och alla andra stora flickor som faktiskt vet vad dem pratar om. Jag tycker att det i största allmänhet är relativt dumt att snacka om mode men då speciellt när man inte har mer än Dumle och bomull innanför pannbenet. Det finns så otroligt många skitbloggar där ute just nu som verkligen inte hört hemma någon annanstans i soptunnan eller möjligtvis någon enstaka även där man kan fixa en extreme blogmakeover. Det vore faktiskt inte helt fel i många av dessa lägen.

Vad är egentligen mode i största allmänhet?
Jag menar, det som skrämmer mig mest med dessa småflickor är att de faktiskt tror att dem tror att de vet vad de talar om. Det har inte en susning. Som jag skrev ovan tycker jag att det bara är dumt att snacka om mode då jag tycker att vi alla skapar våra egna trender för vad vi känner för att ha på oss. Inte svindyra märkeskläder som Bella då minst 95% av hennes underåriga läsare inte har råd att köpa dessa plagg minst det närmsta halvåret under sin period i den svåra puberteten liksom.

Bella har säkerligen koll på läget, jag har ingen aning. Det där vet nog ni bättre än mig. Men jag tycker att man ska tänka efter lite vad det är för målgrupp man har med sina inlägg och budskap innan man slänger ut ångesten över Sveriges alla (eller i alla fall de flesta) småflickor.

Nu för att gå tillbaka till ämnet så är det dessa 12-14-åriga flickor som skrämmer mig mest. Jag förstår verkligen inte hur man kan sitta och klippa ut (i paint oftast) senaste modet ur HM-kartalogen (via deras hemsida) för att sedan kladda ihop det till någon salig sörja som man senare under dagen kan publicera i bloggen som bygger på 25 läsare i veckan. Det är egentligen inte läsarantalet som är grejen (det känns rätt logiskt dock) utan att barn inte får vara barn och att barn inte vill vara just "bara" barn.

Det skrämmer mig och modevärldens alla jävla modebloggar håller på att göra mig galen. Det finns som sagt så mycket skitbloggar där ute så det är inte sant. Då kanske ni frågar er varför jag läser dem. Då kan jag svara er snabbt och ärligt: Det gör jag inte. Men det är väldigt svårt att undvika dem då de flesta av dessa flickor kommenterar till exempel på blogg.se och i varenda jävla blogg de kommer åt (även min privata) och då är Bellas blogg ett praktexempel på detta då flickorna där, hyperkåta av att få synas i media skriver en kommentar som endast innehåller deras blogglänk som kopierats in ungefär mellan 20 och 25 gånger.

Det är vid sådana tillfällen som man kan fråga sig vart fan världen är på väg...

Vad säger ni, bitches?

// R - The famous one.

Kommentarer
Postat av: RÄÄÄÄÄN

jag svepar er med golvet, bitches ;)

2009-02-04 @ 09:26:01
URL: http://knowles.blogg.se/
Postat av: *ELIN

måste du skriva så jävla långa inlägg?

2009-02-04 @ 09:57:51
URL: http://elinjohanssonn.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, tänk? Nån natt kanske jag ligger där under din säng och morrar...:P

2009-02-04 @ 10:08:21
URL: http://annathomsson.blogg.se/
Postat av: RÄÄÄÄÄN

lilla gubbe, vem har mer än tusen besökare jag eller du ? och nej tack jag behåller mina meloner för mig själv ;)

2009-02-04 @ 10:11:33
URL: http://knowles.blogg.se/
Postat av: Sarah Giercksky

Låter som en intressant blogg du har kanske kikar in här lite då och då.

2009-02-04 @ 10:50:37
URL: http://sgiercksky.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ojdå, jag anser att det är lite för mycket text för att någon ska orka läsa...

2009-02-04 @ 11:17:28
URL: http://lajon.blogg.se/
Postat av: SANAZ

Vad är mode? Håller med om att man ska följa sin egen trend och stil! Men det är mycket upp till butikerna..man köper ju det som finns ute och det som finns ute är ju det som är "inne" för säsongen.

Sen kan man ju alltid mixa och matcha..men har man inte möjligheten att åka utomlands för shopping så blir det att man blir en i mängden med samma plagg som alla andra..



Trendigt e ju inte alltid märken och dyrt..finns i olika prisklasser, men om det inte fanns dyrt så vad skulle då vara lyx??

2009-02-04 @ 11:42:24
URL: http://sanaz.blogg.se/
Postat av: Pillan

ÄNTLIGEN !!

Nån som skriver nått vetttigt .....å många kommentarer från dom under en viss gräns ...kommentarer som bara är ogenomtänkta rader av sarkasm .

Fortsätt skriv LÅNGA INLÄGG!! korta inlägg handlar vell mest om ..det små små flickor ser å tycker för tillfället )

Ha de

2009-02-04 @ 12:34:21
URL: http://pillansrum.blogspot.com
Postat av: carinadenfina

Hoppas det lyckas! :D

2009-02-04 @ 13:18:53
URL: http://carinadenfina.blogg.se/
Postat av: Magnes

Det var det bästa jag läst på länge.

2009-02-04 @ 15:43:14
Postat av: Maria

Så vad är det för målgrupp ni har egentligen? Hoppas att ni har något bra att säga framöver. Är lite skeptisk med tanke på att det i första inlägget står att "flickor och pojkar" inte kan tänka likadant.

2009-02-04 @ 18:33:40
URL: http://illuminerad.blogg.se/
Postat av: Frida

Sjukt bra sagt!

2009-02-05 @ 02:55:04
URL: http://bananfjong.blogg.se/
Postat av: Fröken Fransson

du/ni tar orden ur munnen på mig! Denna hysteri där alla ser ut som en massproducerad kopia av senaste numret av Sofis mode är ganska skrämmande! Precis som du/ni gillar jag också att tänka igenom det jag har på mig och klä mig snyggt, men det finns ju gränser!

KOmmer garanterat följa er blogg framöver!!

//johanna

2009-02-05 @ 10:43:46
URL: http://ihuvudetpafrokenfransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0