Have you ever looked in to a mirror...




...and the man staring back at you is not the man you want to be?

D här. Här ovan, ett citat snott från tv-serien One Tree Hill, som jag spenderade fem timmar med att titta på igår.

Medans lillebror gnäller över hur jobbigt det är att ha en vacker flicka hemma hos sig i två veckor så känner jag mig just nu helt vilse i livet, vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Och så kan vi inte ha det.

Så nu blir det ändring på saker och ting. Jag har nyss hoppat av universitet - gick fel program. Kommer kanske ta upp studierna igen om något år, men nu måste jag skaffa mig ett nytt jobb och en inkomst. Har jobbat i stort sett hela tiden sen jag gick ur gymnasiet, så har varit svårt att gå från en fin månadslön till CSN. Min ekonomi mår alltså inte så bra.
Förutom det så känner jag mig otränad, tjock, och less på det mesta.

Men slut på gnällandet. Det bästa med att allt suger är att det är jävligt lätt att börja om på noll. Nu ska vi förändra saker.

Första steget:

1) Sluta snusa. Onödigt. Dyrt. Pretty äckligt också. Håller redan på, går ganska bra.
2) Sanera ekonomin, betala grejer. Börja leta jobb.
3) Börja träna, inte äta så mycket. Gå ner i vikt, hitta formen som jag hade när jag spelade fotboll (typ hela livet).
4) Få ordning på saker. Ordna bagdad i lägenheten, städa, tvätta, diska. Det tar vi tag i ikväll.

Sorry för ett tråkigt inlägg, men var tvungen att skriva av mig lite.

Avslutar med ett citat från en bra låt, Chumbawamba - Tubthumping.

"I get knocked down, but i get up again, youll never gonna keep me down".

// D

Kommentarer
Postat av: TC

Tänk positivt =)

2009-02-09 @ 18:28:53
URL: http://theresreiman.blogg.se/
Postat av: Jannica

"Det bästa med att allt suger är att det är jävligt lätt att börja om på noll"



Håller inte alls med. Det svåraste är att ändra invanda beteenden. Vore det enkelt skulle väl alla vara smala, snygga, hälsosamma träningsfreak??

2009-02-09 @ 20:31:21
URL: http://lagerhult.blogg.se/
Postat av: Maddie

Kolla in min blogg, det pågår just nu en tävling i samband med alla hjärtans dag. Du kan vinna en söt push up-bh från evasunderklader.se till ett värde av 349:-.



Kanske någon att ge bort till nu på lördag?? :)



madlajn.blogg.se

2009-02-10 @ 11:24:47
URL: http://madlajn.blogg.se/
Postat av: Bettan

HA EN BRA LÖRDAGKVÄLL!!!

2009-02-14 @ 18:53:16
URL: http://www.simplesite.com/Uppercut

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0